torsdag 20 oktober 2011

2 tapeter och 4 mattor

.
.
Jag fick i stort sett fria händer att göra fyra mattor till ett hem utifrån två tapeter. Superroligt uppdrag! Jag passade på att prova tekniken dubbelbindning för första gången. Roligt, men inte helt lättvävt om man vill att trasorna ska täcka varandra helt.
.

.
.
För att få liv i mattan har Cajsa hjälpt mig sy ihop diverse beiga respektive gröna trasor.
Då strimlar jag så mycket beiget som jag tror går åt och så lägger jag varje nyans i en pappkasse och sedan tar vi en trasa från varje kasse och syr ihop till en lång melerad trasa.
.
.

.
Den andra mattan har ni redan sett i förra inlägget.
.
Trevlig helg!
.
Viktoria

4 kommentarer:

Makalöst Filtmakeri sa...

Helt underbara mattor! Och färgerna stämmer så otroligt bra med tapeterna. Du e verkligen fenomenal på det du gör.

Nu ses vi snart, utskicket kommer i dagarna.
Ha det fint i höstfrosten.
/Moni

Irené sa...

Det här förstår jag var ett roligt och lite annorlunda uppdrag... Snygga mattor och passande, var och en till respektive tapet!
Trevlig Helg/ Irené

Meta Skoglund sa...

dina dubbelvävda mattor tycker jag har blivit väldigt vackra Viktoria. Det är ngt speciellt med rutor. Man utsätts för färgprövningar som väverska. Jag gör på precis samma sätt när jag blandar trasor. Strimlar och syr ihop utan inbördes ordning.
Ditt uppdrag var väldigt intressant och jag förstår att du haft kul!

Birgitta sa...

Verkligen snygga mattor och passar så bra till tapeterna. Roligt att prova något nytt också.
Kram birgitta