onsdag 22 september 2010

Beiga rosor

.
.
Det har blivit många rosengångsmattor efter sommaren och semestern. Idag presenterar jag två med, för mig, ny färgsättning. Och fler bilder på rosengångsmattor kommer ....
.

.

.
Beige och vit fotad hos Maili, men har nu flyttat till västkusten.
.

.
Beige, vit och röd fotad hos Iréne. Mattan bor nu i Åtvidaberg. Jag fick associationer till Marianne-karameller när jag vävde den.
.
Nu ska jag väva lite mer rosengång, men med annan solvning.
Sköt om er!
.
Viktoria
.

8 kommentarer:

Mikaela sa...

Hur gör du då du planerar randingen av dina underbart vackra mattor? Planerar du dem på förhand eller allt eftersom? Jag tycker själv att det kan vara svårt "att få till det" emellanåt... Nästa vecka ska jag påbörja min första matta för i höst, måste ta reda på vad mönstret heter på svenska... Vi pratar på kursen om "Mössvansar" :)

Ulla sa...

De är så fina! Idag är det lite ruggigt här och då går tankarna till jul när jag ser den röda. Det kan ju lika gärna vara Midsommar så det är nog den egna sinnesstämnungen som avgör.

ÅtervinnDen sa...

Hej Jag blir alltid så imponerad av Dig* Världens bästa väverska*. Vilka underbara mattor, jag vill ha dom allihop. Fast jag vet ju var du finns och behöver bara lägga in en beställning eller??
ses i mor´n/ Irene

Birgitta sa...

Lika fina som vanligt.
Kram Birgitta

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så utrolig flotte trasmattor (= "filleryer" på norsk!) du vever, ja, de var enormt vakre! Særlig i rosemønster, som jeg aldri har sett! Og det var en god idé med trasmatta i trappen! Er den vevet på samme måte som andre matter? Fungerer det bra i en trapp som svinger?

Se gjerne innom min blogg, og ha en fin høstdag!

Hilsen Cathrine :-)

Anonym sa...

Hej !
Du väver så underbart fina mattor.

Ingela sa...

Så vackra så jag tappar andan...

Anonym sa...

Hej!
Jag har mailat dig en gång men inte fått svar. jag är kollega på OProcordia till Sofia Vinqvist som känner dig. Jag håller också på att starta upp eget. Min grundprodukt är väggbonader men leker nu med återvunna trasmattor som patchwork etc. Eftersom våra produkter passar i stil tänkte jag att vi kanske kunde hitta ett samarbete på något sätt.
Vore jätteglad om du kontaktade mig 0703169058. På www.guldspiradesign.se hittar du också alla uppgifter. MVH/Berith