torsdag 6 november 2008

Julmattor

.


Det här med säsonger har jag verkligen inte lärt mig ännu. I måndags levererade jag en ljus matta i rosengång beställd på en av sensommarens marknader och igår varpade jag julmattor. Framförhållningen är inte som den borde vara. På Formex handlar man ju julpynt i augusti, så pyntet har planerats långt tidigare. Första julmarknaden är bokad den 29 november. Måtte barnen hålla sig friska!!!
.
Årets julmatta blir en varprandig historia med ett litet ripsinslag i randen. Botten blir beige med ränder i framförallt röd och oblekt. Man kan få en liten föraning hur mattan kommer att bli på bilden överst till höger.
.
Nu återstår bara att förskeda, dra på, solva, skeda, knyta fram, knyta ned och upp innan jag kan börja väva.
.
Ha en riktigt bra slut på veckan!
.
Viktoria

3 kommentarer:

Angel.Pearls sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Angel.Pearls sa...

Hej -vilken undebar blogg för en som älskar trasmattor o drömmer om att få väva min egen..Ha en fin helg// Eva med Pärlbloggen AngelPearls

Annika sa...

Ser ut att bli en rejält vacker matta detta.... o som du säger nu är det "bara" att förskeda....dra på..... solva.... knyta....o sen ....sen börjar det underbara.... vääääva....:) ska bli kul att få se resultatet..... Kram Annika