lördag 30 augusti 2008

Formex

.
Jag var på Formex i torsdags och hämtade inspiration. I delen Young Designers hade Sebastian Kjersén fått i uppdrag att inreda loungen. Han hade inspirerats av sin barndom och klätt golvet med sin mormors trasmattor. Jag föll för den här och kunde inte låta bli att ta ett litet foto. Jag funderar på tekniken - kan det vara varvade partier av bunden rosengång och tuskaft? Det blir lite Missoni över den. Läcker!

Det var mycket fint, men om jag får lista tre montrar som verkligen imponerade så var det:

Oprikka, där Mirka sytt fräcka väskor o dyl av ulltyger från finska folkdräkter.
Lilla Bruket, där Monica från Varberg visade sina väldoftande tvålar och sitt underbara porslin. Jag länkar trots att hemsidan är under uppbyggnad för att inte glömma adressen.
vanDeurs, läckra sjalar, väskor och kläder i plissérat tyg.

Man får väl önska sig i julklapp!

Ha en fortsatt trevlig helg,

Viktoria

Inga kommentarer: