söndag 13 juli 2008

Semester

.
I fredags kl 21 klippte jag ner de tre sista beställningarna jag lovat leverera innan semester. Jag hann! I helgen har jag knutit och putsat och snart ska jag lämna ifrån mig mattorna, sen är det semester i fyra veckor. (Får se om jag klarar att hålla mig borta från vävstolen.) Från bloggandet kan man tro att jag redan tagit ledigt. Jag har helt enkelt inte hunnit. Får se om jag tar igen det nu eller om jag fortsätter slarva. Vädret och utflyktsplanerna får helt enkelt avgöra.


Tre mattor i rosengång till ett sovrum. Färgsättningen utgick ifrån en gardin som jag fick låna som vägledning. Tyvärr tog jag ingen bild av gardinen. Roligt jobb! Jag är inte så orolig för leveransen eftersom jag bad beställaren att titta förbi och godkänna den första rapporten, men ändå....



Jag måste passa på att tips om ett inlägg om en
riktigt vacker rosengångsmatta KDes inspirationsblogg tidigare i veckan.

Ha en riktigt skön sommar!

Viktoria

1 kommentar:

Annika sa...

Jisses,,,, jag har sagt det förut o säger det igen!!!! Du väver helt underbara mattor tjejen....Rosengång äääär såå fint... Kul att ha nåt att väva efter.... Här har det varit ganska lungt...dåligt väder o så... Tog en rejäl garderobsrensning idag... Har vindgarderober som rymmer hur mycket som helst.... Blev SÄCKAR med skräp så nu går färden till tippen imorrn... skönt att bli av med en massa skräp.... Nu finns plats för nya fynd:) HiHI... kika in om du har lust... har en tävling på gång... Kram Annika