fredag 18 april 2008

Rips, raps, fillibom bom bom...

Hela veckan har jag vävt på den rutiga trasripsvarpen och jag är snart klar med min fjärde matta. De tre första är enfärgade, men den fjärde (ovan) är blårandig...

...med en röd och beige rand i vardera ände. Det kommer definitivt bli fler blårandiga mattor. Dessutom är jag så glad för att en av mattorna är såld/reserverad redan. Nu hoppas jag på att hinna klart så att jag kan klippa ner hela väven nästa vecka. Jag vill så gärna ha mattorna med nästa lördag (26:e april) till Ateljé Nymålat i Stallarholmen. Då har jag, min svägerska Cia och Anna-Karin som driver Ateljé Nymålat Design & Konsthantverksfik mellan kl 10-14. Alla är varmt välkomna!

Ha en skön helg,

Viktoria

5 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Är bara här inne och njuter av dina vackra vävda mattor!
Vilken fin hemsida du gjort!
Ha en trevlig helg!
kram Susanne

Annika sa...

Hej! Ibland tror man att det "spökar". Var i närmsta stad Arvika idag och gled in på affären Konsthantverk. Gick o kikade o fann ett vackert färgat tyg. Kollade vem som gjort det o tykte jag kände igen orten. Tog ett visitkort o när jag kom hem kollade jag efter. Det var från Stallarholmen Atelje Nymålat. Världen är bra liten.
Dina mattor o stolen nu är ju bara underbara. Jag älskar ripsmattor. Har gjort några själv i olika färger.
Ha en skön helg. Annika

Annika sa...

Menade förstås i vävstolen.
Annika

Karin Lindström sa...

Hej Viktoria,
Mattorna ser underbara ut, kommer gärna och tittar hos er!
kramar
Karin
Ps kolla hos marie, med bloggen hemtrevnad i rud, i ett inlägg för några dar sen hade hon en jätte fin gammal ripsmatta i köket!

Karin Lindström sa...

Jag igen!
Inläggen heter "svart är läckert" och "vår hall", i det sista är det en gammal trasmatta!
kram