söndag 27 april 2008

En härlig vårdag på Ateljé Nymålat

I lördags var det så premiär för våra Design och Konsthantverksfik på Ateljé Nymålat. Batikkonstnärinnan Anna-Karin Sjöbloms Ateljé Nymålat är inhyst i en gammal fabriksbyggnad i Stallarholmen omgärdad av en riktigt vildvuxen industritomt alldeles vid Mälarens strand. Ett väldigt spännande ställe!


Vädret var underbart och vi dukade och fixade som planerat utanför. Dukarna är målade i vaxbatik av Anna-Karin. Alla möblerna är till salu på hennes Loppis. Jag är spekulant på den vita stolen på höger sida av bordet. Supersöt tycker jag!


Vi hade bakat lite själva, men det mesta köpte vi från bageriet Skarpan på Aspö. Bullarna var otroligt goda!

En liten morgonfika tillsammans med den första gästen. Arrangörerna Anna-Karin Sjöblom i svart med ryggen mot bilden och Cia Eriksson med blommigt förkläde (och så jag då, men jag är förstås bakom kameran).


Ett litet urval av mina mattor. Dagen till ära hade jag köpt en torkvinda från Bruka för att lättare exponera mina mattor. Jag tycker att det funkade väldigt bra (blåste bara omkull en gång) och hoppas att de tillåter mig använda den på sommarens marknader. Fyra mattor fick jag säga farväl till - lite tufft ibland. Bland annat den randiga i blått, vitt, rosa och rött till höger ovan.
.

Och den sista fikan med de sista gästerna. Däremellan hade vi att göra och vi är väldigt nöjda med en riktigt trevlig dag. Och vi hoppas att de nästkommande tre inplanerade Design och Konsthantverksfiken ska bli lika trevliga. Nästa gång är lördagen den 31 maj! Varmt välkomna då också! Men Anna-Karin har förstås öppet måndag till lördag som vanligt.

Upptäckte att jag inte fotat inne i ateljén och butiken eller Cias väskor. Orutinerat. Det får bli fokus nästa gång. Måste ju spara några godbitar.
.
Hoppas att ni haft en riktigt bra och skön helg,
.
Viktoria



3 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Viktoria!
Hoppas ni hade en lyckad dag, det ser så fint ut! Jätte bra ide med torkställningen, och dina mattor är ju så fina. Jag kommer förbi nästa gång, hade ju fullt upp med att fylla tio!! Tack snälla för tårtor, det blev fantastiskt kul.
många kramar
Karin

Annika sa...

Vad kul!!! Vackert väder fick ni också. Härligt att få sälja lite mattor men visst känns det lite vemodigt. Man har trots allt lagt ner mycket jobb på dem. Tycker verkligen Du ska satsa på den stolen, snygg var den. Kul sätt att visa mattor på. Har bara sewtt det vanliga piskstället förut men Ditt sätt var ju mycket snyggare. Kram Annika

me and alice sa...

Hej Viktoria!
Vilken lyckad dag ni fick. Smart och snyggt med torkställningen till dina mattor! Förstår att det kan vara tufft att skiljas från dom med tanke på vilket jobb det är att göra dom...
kram Susanne